Jag drömmer om att komma igång att läsa fler böcker, det har inte blivit många sedan tvillingarna kom (för flera år sen, ehum) och jag måste öva upp mitt attention span igen så att jag kan börja sträckläsa romaner. Förvisso är det skönlitteratur löftet handlar om, men att hitta inspiration i bokform känns också som en ypperlig idé.
Jag har bokmärkt några titlar jag är sugen på men ej har läst ännu, hoppas de kan inspirera er också!

Jag misstänker att Ett renare liv är lite för överkursig för en sån som jag som inte riktigt är redo att skapa min egen hudcreme (än?), tiden räcker inte till. Men jag gillar förlagets beskrivning, om checklistor och praktiska tips för vardagen – det är ju precis så mina måndagsinlägg också är tänkta att fungera.

Att kombinera minskat matsvinn (hej, småbarnsår) med att äta mer vegetariskt är ju min ultimata drömkombo just nu! Ta tillvara står nog faktiskt allra högst på önskelistan.

Den här går väl lite utanför ramen eftersom den handlar om växter och inte om miljövänlighet, men det känns så tätt sammanlänkat att den får vara med ändå. Jag har ju, som bekant, inte gröna fingrar alls men vill gärna bli bättre på att hålla mina blommor vid liv. Inte minst för hur mycket det gör för inredningen med lite växtlighet – och där kommer Greenterior alltså in. Mariaemb visar massor av bilder ur boken för den som är nyfiken!
Vilka är era bästa miljöböcker? Tipsa mig gärna!




































